Cross training 1: Γιόγκα

img_20160504_144245Μου αρέσει η ποικιλία στην προπόνηση. Ίσως αυτός είναι ένας βασικός λόγος που τα τελευταία χρόνια έχω κολλήσει με το pole dancing, καθώς συνδυάζει πολλά μαζί: αερόβια και αναερόβια άσκηση, δύναμη, ευλυγισία, αντοχή, φυσική αυτονομία.

Οι απαιτήσεις του αθλήματος είναι πολλές, γι’ αυτό λοιπόν είναι αρκετά ωφέλιμο να συνδυάζει κανείς το pole dancing με άλλα είδη άσκησης ή χορού. Αυτό βοηθάει στο να εστιάσεις σε διαφορετικούς μυς και σε περιοχές του σώματος που ίσως παραμελούνται, εάν γυμνάζεσαι μόνο στο στύλο. Επίσης, έχεις την ευκαιρία να επικεντρωθείς στα σημεία που δείχνεις μεγαλύτερη αδυναμία, π.χ. να βελτιώσεις την ευλυγισία ή την αντοχή.

Ένα είδος άσκησης που συμπληρώνει άριστα το pole dancing είναι η γιόγκα. Η πρώτη μου γνωριμία με τη γιόγκα έγινε πριν από 2 χρόνια. Συγκεκριμένα με τη χάθα γιόγκα. Γρήγορα διαπίστωσα ότι ύστερα από κάθε μάθημα ηρεμούσα και, ήταν περίεργο, αλλά είχα γυμναστεί χωρίς να είμαι πιασμένη. Εκείνο το διάστημα για διάφορους προσωπικούς λόγους είχα σταματήσει το χορό στο στύλο κι έτσι η γιόγκα μου πρόσφερε τη γαλήνη και την εκτόνωση που χρειαζόμουν. Ύστερα από δύο μήνες μαθημάτων πήρα τη μεγάλη απόφαση να ακολουθήσω τη σχολή μου σε ένα yoga retreat, μια εκδρομή στο μαγευτικό και ενεργειακό τοπίο της νότιας Κρήτης. Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη γιόγκα με θέα τη θάλασσα, υγιεινή διατροφή, διαλογισμό και ξεχωριστούς ανθρώπους. Δυστυχώς με τον καιρό αναγκάστηκα να σταματήσω τη γιόγκα, κυρίως λόγω έλλειψης χρόνου. Ωστόσο, τόσο στην προθέρμανση όσο και στην προπόνηση της ευλυγισίας μου χρησιμοποιώ διατάσεις και κινήσεις που προέρχονται ξεκάθαρα από τη γιόγκα.

Τα οφέλη της γιόγκα είναι πολλά και ποικίλα. Συνήθως μια συνεδρία ξεκινάει με τα 3 Ωμ και ένα βασικό στόχο ή θέμα. Αρχικά γίνονται ήπιες διατάσεις για προθέρμανση και χαιρετισμοί στον ήλιο. Ακολουθούν κινήσεις για άνοιγμα του θώρακα και των ώμων, ενδυνάμωση της πλάτης και της μέσης, άνοιγμα των ισχίων. Προς το τέλος γίνονται στηρίξεις σε ώμους και χέρια και ενδεχομένως γέφυρες και αναστροφές. Αν και γυμνάζεται όλο το σώμα, κάθε φορά ο δάσκαλος εστιάζει σε κάτι ξεχωριστό. Η συνεδρία ολοκληρώνεται με τη Shavasana, δηλαδή την απόλυτη ηρεμία σε ύπτια θέση. Η ροή των κινήσεων της γιόγκα μπορεί να είναι αργή ή πολύ γρήγορη ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας, το είδος της γιόγκα και το στόχο της συνεδρίας.

Με βάση την προσωπική μου εμπειρία, η γιόγκα χαρίζει δυνατό κορμό, δύναμη και ευλυγισία σε ολόκληρο το σώμα, αλλά κυρίως στους ώμους και στην πλάτη. Βοηθάει επίσης να καταλάβεις πόσο σημαντική είναι η αναπνοή για το σώμα και να αποκτήσεις επίγνωση των εισπνοών και εκπνοών σου.

Τα οφέλη της γιόγκα ωστόσο δεν μένουν μόνο στη δύναμη και την ευλυγισία. Ύστερα από μια καλή συνεδρία γιόγκα με έναν ικανό και έμπειρο δάσκαλο νιώθεις ότι μόλις έκανες το καλύτερο χαλαρωτικό μασάζ. Αν έχεις κάνει εντατικές προπονήσεις στο στύλο, η γιόγκα θα αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος και θα τεντώσει τους κουρασμένους μυς με διατάσεις από την κορφή μέχρι τα νύχια. Και, χωρίς αστεία, θα υπάρχουν στιγμές που θα νιώσεις ότι έκανες μια καλή ψυχική και πνευματική μπουγάδα, διώχνοντας μακριά τις αρνητικές σκέψεις και τις τοξίνες που έχουν απορροφήσει την ενέργειά σου.

Αν θες να ασχοληθείς, λοιπόν, αναζήτησε τις σχολές γιόγκα της περιοχής σου. Και αν σου αρέσει να γυμνάζεσαι στο σπίτι, υπάρχουν πολλά online μαθήματα γιόγκα στο Internet. Ένα από τα καλά της φιλοσοφίας της γιόγκα είναι ότι πολλοί δάσκαλοι πιστεύουν πως η γιόγκα πρέπει να είναι προσβάσιμη και διαθέσιμη σε όλους, γι’ αυτό και υπάρχει μεγάλη ποικιλία μαθημάτων, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος. Δοκίμασέ την και μπορεί να ανακαλύψεις έναν καινούριο, υπέροχο κόσμο.

Namaste!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s