Πώς να προπονείσαι μόνη στο στύλο με επιτυχία

20160331_160640

Ακόμη θυμάμαι τη μέρα που παρέλαβα και εγκατέστησα το στύλο μου στο σπίτι. Παρακολουθούσα ένα ομαδικό μάθημα χορογραφίας μία φορά την εβδομάδα, αλλά δεν ήταν αρκετό. Για να δουλεύω όσα μάθαινα στη σχολή και να αυξήσω την αντοχή μου, έπρεπε να έχω στύλο στο σπίτι για να προπονούμαι όποτε θέλω.

Η ατομική προπόνηση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θέλει πειθαρχία, προγραμματισμό και προσοχή. Δεν υπάρχει κανείς να σε κατευθύνει ή να σε κρατήσει, αν τυχόν πέσεις από το στύλο. Αν μάλιστα είσαι όπως εγώ, που δεν διαθέτω ένα ολόκληρο δωμάτιο για το στύλο, συχνά μπορεί να χτυπάς τα πόδια σου σε τοίχους, φωτιστικά ή έπιπλα.

Σήμερα λοιπόν θα σου δείξω πώς να προπονείσαι αποτελεσματικά στο στύλο σου, ώστε να εξελίσσεσαι και να βγαίνεις από το ομαδικό μάθημα της σχολής σου με το αίσθημα του θριάμβου!

  1. Όρισε ένα χρονικό πλαίσιο και τήρησέ το. Σκέψου τώρα να έχεις το στύλο στο σαλόνι, να είναι ανοιχτή η τηλεόραση, παιδιά να αλωνίζουν τριγύρω κι εσύ να θέλεις να πετύχεις το τρικ των ονείρων σου στο στύλο. Στην καλύτερη περίπτωση δεν θα πετύχεις τίποτα, στη χειρότερη θα τραυματιστείς. Γι’ αυτό, καλό είναι να ορίσεις μια ώρα της ημέρας που στο σπίτι θα υπάρχει ησυχία κι εσύ θα έχεις τη διάθεση και την αντοχή να γυμναστείς. Από την αρχή της εβδομάδας, όρισε ποιες μέρες και ώρες θα αφιερώσεις στην προπόνηση ώστε να δημιουργήσεις τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Από την προσωπική μου εμπειρία, οι 3-4 προπονήσεις/ώρες την εβδομάδα είναι ο χρυσός κανόνας για να δεις σταδιακή εξέλιξη. Να θυμάσαι επίσης ότι είναι ευκολότερο να βρεις 2 μισάωρα σε 2 ξεχωριστές ημέρες παρά 1 δίωρο μαζεμένο.
  2. Προετοιμάσου. Σκέψου – ή καλύτερα σημείωσε – από πριν με τι θα ασχοληθείς στη διάρκεια της προπόνησης. Σκέψου ποια τρικ/κινήσεις θέλεις να δουλέψεις τη συγκεκριμένη ημέρα και τι θα ήθελες να πετύχεις. Όπως ακριβώς το μάθημα στη σχολή χορού έχει συγκεκριμένη δομή, έτσι πρέπει να γίνεται και στην ατομική προπόνηση. Ο βασικός διαχωρισμός είναι προθέρμανση (10-20 λεπτά) – προπόνηση (όσο αντέχεις) – αποθεραπεία/διατάσεις (10-20 λεπτά). Προσωπικά, μετά την προθέρμανση προσθέτω και κάποιες ασκήσεις ενδυνάμωσης για να ζεσταθεί ακόμη περισσότερο το σώμα.
  3. Βρες έμπνευση. Mπορείς φυσικά να δουλεύεις τις κινήσεις που μαθαίνεις στη σχολή. Αλλά, αν δεν πας σε κάποια σχολή χορού, μπορείς να αναζητήσεις έμπνευση στο web. Μια πολύ καλή online κοινότητα για pole dance είναι το https://www.cleosrocknpole.com με μαθήματα, challenges, blog και ένα πολύ υποστηρικτικό group σε facebook/instagram με μέλη από ολόκληρο τον κόσμο.
  4. Μην εγκαταλείπεις την προσπάθεια. Στη διάρκεια του μαθήματος με τη δασκάλα, η τελευταία σε παροτρύνει να δοκιμάσεις ξανά και ξανά μια κίνηση. Όταν προπονείσαι μόνη, συχνά μια κίνηση μπορεί να μη βγαίνει και απογοητεύεσαι ευκολότερα. Όμως, τις περισσότερες φορές όποια κίνηση που δεν μπορώ να καταφέρω τη μία μέρα, την πετυχαίνω την επόμενη μέρα ή τουλάχιστον κάνω ένα ακόμη βήμα προς την επιτυχία. Καλό είναι να επαναλαμβάνεις κάθε τρικ που θέλεις να πετύχεις 10 φορές. Αν δεις ότι δεν βγαίνει τη συγκεκριμένη μέρα, ασχολήσου με κάτι άλλο και ξαναπροσπάθησε άλλη μέρα. Αν προσπαθήσεις το ίδιο τρικ μετά από 1 ή 2 μέρες, θα δεις σίγουρα βελτίωση ή/και θα το πετύχεις. Επίσης, με τις συνεχείς προσπάθειες αυξάνεται η αντοχή και οι μύες αρχίζουν να αποτυπώνουν αυτό που θέλεις να τους διδάξεις. Παράλληλα, αν κάποιο τρικ δεν βγαίνει επειδή δεν είσαι αρκετά δυνατή, εντόπισε ποιους μυς πρέπει να δυναμώσεις και εστίασε σε αυτούς.
  5.  Πρώτα η ασφάλεια. Είναι πανεύκολο να πέσεις από το στύλο και καθόλου δύσκολο να χτυπήσεις, ειδικά αν δοκιμάζεις καινούριες κινήσεις. Επομένως, είναι απολύτως απαραίτητο να έχεις στρώμα κάτω από το στύλο.
  6. Τράβα βίντεο ή φωτογραφίες. Όπως έχω γράψει κι εδώ, η βιντεοσκόπηση ή η φωτογράφηση των προπονήσεων βοηθάει να βλέπεις τα αδύναμα σημεία αλλά και τη σταδιακή σου εξέλιξη.
  7. Διασκέδασέ το. Αν δεν έχεις όρεξη για προπόνηση μια μέρα, απλά βάλε μουσική και χόρεψε. Το σώμα σου θα ζωντανέψει και θα εκτονώσεις για λίγο την κούραση ή τα προβλήματα της ημέρας. Να θυμάσαι ότι οι καλύτερες χορογραφίες είναι αυτές που έχουν απλές κινήσεις και βγαίνουν κατευθείαν από την ψυχή.

 

Advertisements

2 thoughts on “Πώς να προπονείσαι μόνη στο στύλο με επιτυχία

  1. Άριστο και εφαρμόσιμο σε πολλά πεδία προπονήσεων,τελικά!Στο link ,όμως σοκαρίστηκα με την εγκυμονούσα,αλλά χαράς το κουράγιο της😊😊😊!!!Φιλιά!!

    Liked by 1 person

  2. Ναι! 🙂 Η συγκεκριμένη είναι πρωταθλήτρια Αυστραλίας στο Pole δύο φορές, ιδιοκτήτρια του site και πρόσφατα μαμά! Αν δεν γίνονται αναστροφές στο στύλο, δεν αντενδείκνυται στην εγκυμοσύνη απ’ όσο γνωρίζω.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s