Γιατί είναι καλό να βιντεοσκοπείς την προπόνησή σου

20160211_112221

επιτραπέζιος τρίποδας, πολύτιμος βοηθός!

Μία από τις πιο διασκεδαστικές συνήθειες που έχω αποκτήσει από τότε που ξεκίνησα το pole dance είναι να τραβάω φωτογραφίες και βίντεο των προπονήσεών μου. Με τον καιρό, και ειδικά όταν απέκτησα αυτό το blog, η συνήθεια αυτή έγινε συστηματική.

Εδώ και αρκετούς μήνες πλέον προπονούμαι κυρίως μόνη μου στο σπίτι. Μία φορά την εβδομάδα κάνω μάθημα με instructor και όλες τις υπόλοιπες μέρες – 3-5 ώρες εβδομαδιαία – είμαστε μόνο ο στύλος μου κι εγώ. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες με βοηθούν πολύ για τους εξής βασικούς λόγους:

  • Βλέπω τη σταδιακή εξέλιξή μου. Αυτό ισχύει κυρίως για την προπόνηση της ευλυγισίας στην οποία η πρόοδος γίνεται αργά και οι αλλαγές υπολογίζονται σε χιλιοστά. Πολλές φορές χρειάζεται αρκετός καιρός για να δω εμφανείς μεταβολές και σε αυτό οι φωτογραφίες βοηθούν. Συνήθως τραβάω βίντεο και παίρνω ένα στιγμιότυπο οθόνης που το αποθηκεύω ως φωτογραφία με την αντίστοιχη ημερομηνία.
  • Διορθώνω λάθη. Όταν προσπαθώ να πετύχω μια κίνηση, τραβάω βίντεο της προσπάθειάς μου και βλέπω τι πάει στραβά μέχρι να πετύχω αυτό που θέλω. Επίσης, παρατηρώ τις λεπτομέρειες, π.χ. αν τα πόδια μου είναι λυγισμένα, αν οι pointe μου είναι σωστές, αν δίνω την ένταση που χρειάζεται την ώρα που χορεύω, τις γραμμές του σώματος.
pointe comics

κι εκεί που νόμιζες ότι είσαι η μπαλαρίνα με τις τεντωμένες πουέντ..

  • Βλέπω πώς είμαι στην πραγματικότητα. Μπορεί την ώρα που χορεύω να νιώθω ότι είμαι η απόλυτη θεά, όταν όμως βλέπω το βίντεο συνήθως απογοητεύομαι και διαπιστώνω ότι είμαι “ξύλινη” ή ότι οι κινήσεις μου είναι περιορισμένες. Συνήθως είμαστε οι αυστηρότεροι κριτές του εαυτού μας. Ωστόσο, το βίντεο βοηθάει να δω πώς χορεύω μέσα από τα μάτια του θεατή και να βελτιώσω τις κινήσεις μου.
invert fail comics

όταν αλλιώς το φαντάζεσαι κι αλλιώς είναι…

  • Μοιράζομαι φωτογραφίες της εξέλιξής μου σε διάφορες δοκιμασίες που γίνονται σε social media, ανταλλάσσω γνώμες με άλλα άτομα, εμπνέω και εμπνέομαι. Μέσα, όπως το facebook και το instagram, βοηθούν να έρθει κανείς σε επαφή με άτομα από ολόκληρο τον κόσμο που έχουν κοινούς στόχους, ενθαρρύνουν και αρκετές φορές κατευθύνουν με συμβουλές και υποστήριξη.

Φόρτιζε λοιπόν πάντα το κινητό ή τη φωτογραφική σου μηχανή για να καταγράφεις τις προσπάθειές σου. Συνήθως εκεί που δεν το περιμένεις, ύστερα από πολύ κόπο και αρκετές επαναλήψεις, πετυχαίνεις ένα τρικ ή μια χορογραφία που πάλευες για καιρό. Αν την έχεις καταγράψει, θα μπορείς να βλέπεις τη μαγική στιγμή της επιτυχίας σου ξανά και ξανά ή ακόμη και να τη μοιραστείς με φίλους και άλλες polers.

 

comics credits: http://poledancingadventures.com/

 

 

2 thoughts on “Γιατί είναι καλό να βιντεοσκοπείς την προπόνησή σου

  1. Πολύ χαριτωμένες οι εικόνες.Ναι,μας δίνεις μία πολύ καλή συμβουλή.Στο βίντεο βλέπουμε τις λάθος κινήσεις μας και τον τρόπο που εκφραζόμαστε.Δηλώνουμε ,βέβαια , και την πρόθεσή μας να γνωρίσουμε κατάματα την πραγματικότητα του σώματός μας…(για κάποιους είναι πολύ μεγάλη πρόκληση και το αποφεύγουν…).Σαν πρακτική όμως,κάνει θαύματα!

    Like

  2. Να, είδες; Πρόσθεσες κι άλλη μια παράμετρο που δεν είχα σκεφτεί για το συγκεκριμένο θέμα, παρόλο που τη νιώθω και τη βιώνω. Πράγματι, στο βίντεο και τη φωτογραφία βλέπεις το σώμα ακριβώς όπως είναι, σε διάφορες κινήσεις, στάσεις και φωτισμούς. [ ή με άλλα λόγια “Καταραμένη κυτταρίτιδα, πάλι εμφανίστηκες;” ή “Πού πήγαν οι κοιλιακοί μου;”…:-D]

    Like

Leave a Reply

