Πρωινό με σπόρους τσία και βρώμη

20160205_093147

Μία από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες μου πηγές φυτικής πρωτεΐνης είναι οι σπόροι τσία. Αυτά τα μικρά μαύρα σποράκια, που προέρχονται από το φυτό chia (Salvia Hispanica), λέγεται ότι ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των Αζτέκων και των Ινδιάνων της Νοτιοδυτικής Αμερικής. Καθώς είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, ασβέστιο και αντιοξειδωτικά, είναι ιδανικά για το πρωινό ώστε να προσφέρουν ενέργεια στο ξεκίνημα της ημέρας.

20160205_133445Οι σπόροι τσία μπορούν να καταναλωθούν ωμοί, μέσα σε υγρό ή μαγειρεμένοι. Όταν μουλιάσουν σε νερό, γάλα ή χυμό για μισή ώρα περίπου, σχηματίζουν μια ζελατίνα και μεταμορφώνονται σε συμπαγή κρέμα. Όπως όλες οι σούπερ τροφές, έτσι και οι σπόροι τσία πρέπει να καταναλώνονται συστηματικά και σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή για να αναδείξουν τις ισχυρές θρεπτικές ιδιότητές τους.

Στη συγκεκριμένη συνταγή τους συνδύασα με βρώμη, ακτινίδιο, ρόδι και γάλα ρυζιού για έξτρα ενέργεια και γεύση. Έβαλα σε ένα βαζάκι σπόρους τσία και γάλα και τους άφησα για λίγο μέχρι να σχηματίσουν τη ζελατίνα τους. Κατόπιν έστρωσα φέτες από ακτινίδια, ύστερα συμπλήρωσα με νιφάδες βρώμης και πάλι γάλα μέσα στο οποίο μούλιασε η βρώμη. Έβαλα το βάζο στο ψυγείο από το προηγούμενο βράδυ, κλεισμένο με το καπάκι του. Το πρωί πρόσθεσα το ρόδι, και έτοιμο το πρωινό μας!

Συστατικά για το βάζο της φωτογραφίας:

3 κ.σ. σπόροι τσία

φέτες από 2 ακτινίδια

νιφάδες βρώμης

μισό ρόδι περίπου

φυτικό ή ζωικό γάλα

Βάζουμε τα συστατικά σε στρώσεις σε ένα βαζάκι, ποτήρι ή μεγάλο μπολ, περιχύνουμε με το γάλα και αφήνουμε τουλάχιστον για μία ώρα στο ψυγείο. Ιδανικά, καλό είναι να μείνει στο ψυγείο από το προηγούμενο βράδυ, με κλειστό καπάκι, για να μουλιάσουν καλά οι σπόροι τσία και η βρώμη.

11 thoughts on “Πρωινό με σπόρους τσία και βρώμη

  1. Καλησπέρα! 😀
    Μέρες τώρα θέλω να σου γράψω και να σε συγχαρώ για το blog σου! 😉
    Είμαι χορτοφάγος τα τελευταία 30 και κάτι χρόνια, είδα ότι είσαι βέγκαν και χάρηκα για σένα που τα έχεις καταφέρει, επίσης κάτω Χάθα γιόγκα όλα αυτά τα χρόνια σχεδόν κάθε πρωί και μάλιστα έχω υπάρξει και δασκάλα στα ΚΑΠΗ μια και έχω επίσης ειδικευτεί στη γιόγκα (και) για ηλικιωμένους! 😉
    Θέλω να σου πω, πως έχω εντάξει τις πρωινές ασκήσεις γιόγκα στο κρεββάτι με το θαυματουργό Αααχχχ που μας δίνεις και είμαι πολύ χαρούμενη! 🙂
    Όλες οι συνταγές σου, είναι εξαιρετικές και 100% του γούστου μου, το μόνο μου πρόβλημα είναι το τόφου που δεν συμπαθώ, αλλά πίνω αμυγδόγαλο! 😉
    Θα επανέλθω σύντομα!
    ΑΦιλάκια πολύ χαρούμενα! (Α=Αληθινά)

    Liked by 1 person

    • Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, Άιναφετς. Για να αποφύγουμε κάθε παρεξήγηση, δεν είμαι vegan και το έχω αναφέρει, νομίζω στη συνταγή με τα ρεβίθια. Τρώω πολλά φρούτα, λαχανικά και σπόρους, αλλά δοκιμάζω και κρέας και ψάρι και γενικά προσέχω τι τρώω όσο μπορώ. Εκείνα που αποφεύγω σε μεγάλο βαθμό είναι ζάχαρη και λευκό αλεύρι, επειδή έχω παρατηρήσει ότι μου προκαλούν κόπωση, ειδικά όσο μεγαλώνω. Παρόλα αυτά, στις συνταγές αυτού του μπλογκ έχω σκοπό να δώσω περισσότερη βάση σε χορτοφαγικές επιλογές, γιατί απλά θέλω να τις αυξήσω στη διατροφή μου, παρόλα αυτά μπορεί να δεις και ζωικά προϊόντα κάποια στιγμή σε κάποιες από αυτές. Όσο για τη γιόγκα, έχω να πω εύγε! Είναι ό,τι καλύτερο!

      Liked by 1 person

      • A! Και η ίδια, τρώω που και που ψάρι μόνο αν σίγουρα είναι φρέσκο, αλλά αποφεύγω τα κρεατικά, διότι η ιδέα πως κάποιος έχει σκοτώσει ζώο για να τραφώ, μου είναι πολύ δυσάρεστη και φυσικά τ΄ότι τρώμε πτώματα δεν με χαροποιεί καθόλου. “Φυσικά” δεν τρώω επεξεργασμένες τροφές, όπως ζάχαρη, άσπρο αλεύρι, αλλά τρώω κατσικίσιο τυρί και γιαούρτι απ΄τον παραγωγό και ότι είναι φρέσκο!
        Κάνω επίσης 34 χρόνια ομοιοπαθητική και δεν έχω πάρει κανένα “άλλο” φάρμακο όλα αυτά τα χρόνια! 😉
        Χαίρομαι που και εσύ έχεις μπει στο μονοπάτι φροντίδας, σώματος, καρδιάς και πνεύματος, γιατί είναι ο μόνος τρόπος να είμαστε Άνθρωποι! 😛

        ΑΦιλάκια καρδιάς! ❤

        Liked by 1 person

  2. Τη διατροφή άρχισα να την ψάχνω περισσότερο από τότε που ξεκίνησα να γυμνάζομαι συστηματικά. Ανάλογα με το τι τρώω το σώμα ανταποκρίνεται πολύ διαφορετικά. Μάλλον vegan-friendly θα με ονόμαζα τελικά! 🙂 Έχεις παρατηρήσει διαφορά στο ανοσοποιητικό σου σύστημα όσα χρόνια είσαι χορτοφάγος; Πιστεύω ότι όσο λιγότερα ζωικά και επεξεργασμένα, τόσο μεγαλύτερη άμυνα έχει ο οργανισμός μας. Αλλά δεν ξέρω αν θα μπορούσα να το στηρίξω ιατρικά αυτό.

    Like

    • Από κοριτσάκι άκουγα το σώμα μου, έτσι μεγάλωσα και τα παιδιά μου! 😉
      Ρωτώ το σώμα μου, “τι θέλεις να φας”; και αυτό ανάλογα μου απαντά, πχ μπανάνα ή ομελέτα ή τυρί ή μια πλούσια σαλάτα με αβοκάντο κλπ! 😛 (αυτό θα φάω σε λίγο!)
      Όπως έχω μάθει ν’ ακούω το σώμα μου, έτσι έμαθα ν’ “ακούω” και τα συναισθήματα μου, να βλέπω πχ γιατί έχω κάποια μελαγχολία ή γιατί έχω θυμό ή νεύρα… ρωτώ (τον εαυτό μου) και περιμένω την απάντηση που πάντα έρχεται! 😉
      Το ίδιο κάνω και με την πνευματική μου τροφή… πάλι ρωτώ: Τι θέλεις να “φας” και η απάντηση είναι, μια βόλτα έξω ή καλή μουσική ή να δω μια καλή φίλη/ο ή να μιλήσω στο τηλ ή να μπω στο ίντερνετ ή να κάνω blogging κλπ! Έτσι θρέφομαι, ψυχικά! 😀
      Ο πατέρας μου ήταν ο πρώτος Νευροχειρούργος στην Ελλάδα, έτσι μεγάλωσα με γιατρούς γύρω μου, αλλά ΔΕΝ πιστεύω καθόλου στη σύγχρονη ιατρική, γι αυτό και κάνω ομοιοπαθητική… και δεν το είπα ποτέ στον πατέρα μου!!! 😉
      Πιστεύω, πως αν ο εσωτερικός μας κόσμος (δλδ τα ψυχολογικά μας) είναι ισορροπημένα η υγεία μας, είναι άψογη! 😀
      Πολύ χαρά, μου δίνει και η συνομιλία μας! ❤

      Liked by 1 person

      • Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με την ομοιοπαθητική, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι το οικοδόμημα που λέγεται άνθρωπος λειτουργεί ολιστικά. Αν η ψυχή και τα συναισθήματα έχουν πρόβλημα, υπολειτουργούν ή θα υπολειτουργήσουν κάποια στιγμή και τα μέρη του σώματος. Καλημέρα και ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα συνομιλία!

        Liked by 1 person

  3. Πολύ χαρά μου έδωσε και εμένα η συνομιλία σας, που την παρακολούθησα από την… κλειδαρότρυπα. Και με ενδιαφέρουν πολύ οι απόψεις σας που διαβάζω και παρακολουθώ, παρότι είναι αρκετά διαφορετικές από αυτά που εφαρμόζω στην καθημερινότητά μου. Ίσως να είμαι κι εγώ vegetarian-friendly και να το καταλαβαίνω σιγά σιγά. (Έτσι κι αλλιώς έχω χρόοοοοονια μπροστά μου!)
    Για να σοβαρευτώ, συμφωνώ πως κάθε τι που βάζουμε στο σώμα μας είναι σημαντικό – αλλά μπορούμε μερικές φορές να κάνουμε παρασπονδίες, έτσι για να καταλαβαίνει τη διαφορά όταν του προσφέρουμε ποιοτικές και υγιεινές τροφές και να μας το ανταποδίδει. Επειδή όμως τελευταία το έχω ρίξει πολύ στην παρασπονδία, προσπαθώ να φτιάξω λίγο το πρωινό μου και άρχισα να τρώω βρώμη, που δεν την πολυσυμπαθώ.
    Φτιάχνω κάτι σαν χυλό, περίπου 3-4 κ.σ. βρώμη, το αντίστοιχο γάλα, λιναρόσπορο, μέλι και κανέλα. Αλλά, και επαναλαμβάνω, αλλά, ενώ πίστευα ότι θα με κρατάει, μετά από μία ώρα πεινάω… και εκεί αρχίζω να τρώω ότι βρω μπροστά μου στη δουλειά.
    Τι λάθος κάνω;;;;

    Καλημέρα
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    Like

    • Ελένη, το βαζάκι της φωτογραφίας το έφαγα 9:30 το πρωί, μαζί με ένα φλυτζάνι καφέ με γάλα. Με κράτησε μέχρι τις 13:30 το μεσημέρι που άρχισα να πεινάω και έφαγα πάλι στις 14:00. Είχα πιει ενδιάμεσα και 1 λίτρο νερό περίπου. Μου έκανε κι εμένα εντύπωση που με κράτησε, γιατί γενικά πεινάω το πρωί και καταναλώνω ποσότητες. Η βρώμη που είχα βάλει ήταν περισσότερη από 4 κ.σ. γιατί το βάζο είναι μεγάλο. Παίζει ρόλο και πώς περνάω την ώρα μου επίσης. Επειδή η δουλειά μου είναι στο σπίτι και στον υπολογιστή, επισκέπτομαι το ψυγείο συνέχεια. Όταν δεν έχω δουλειά και ασχολούμαι με άλλα πράγματα, έχω εξωτερικές δουλειές ή γυμνάζομαι, το μυαλό μου ελάχιστα πάει στο φαγητό. Άρα παίζουν ρόλο και οι ρυθμοί της καθημερινότητας, πιστεύω. Ίσως μια καλή λύση θα ήταν να αυξήσεις την ποσότητα του χυλού που φτιάχνεις προσθέτοντας και φρούτα ή ξηρούς καρπούς ή σπόρους. Ή μπορείς να παίρνεις στη δουλειά φρούτα ή γιαούρτι για να σε κρατήσουν μέχρι το μεσημέρι. Παίρνεις φαγητό μαζί σου για να φας στη δουλειά το μεσημέρι; Επίσης, παρασπονδίες κάνω κι εγώ πού και πού … γιατί στην τελική, ζωή χωρίς παρασπονδίες, δεν είναι ζωή! 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

