Η γνωριμία μου με την καλλισθενική γυμναστική

why-does-this-always-happen

Πριν από μερικές ημέρες έκανα την πρώτη μου γνωριμία με την καλλισθενική γυμναστική παρακολουθώντας ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο. Η καλλισθενική γυμναστική είναι μια αναερόβια μορφή εκγύμνασης που χρησιμοποιεί ως βασική αντίσταση το βάρος του σώματος. Λένε πως έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα κι ότι κάπως έτσι γυμνάζονταν οι αρχαίοι Έλληνες πολεμιστές πριν ριχτούν στη μάχη. Συνίσταται σε μια ομάδα ρυθμικών και συγχρονισμένων κινήσεων που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση του σώματος και στη συμμετρική ανάπτυξη των μυών. Πολλές από τις κινήσεις αυτές είναι λίγο-πολύ γνωστές. Δεν άκουγα για πρώτη φορά τα push-ups, τις έλξεις, το κατακόρυφο ή τα squats. Όμως μέσα από το συγκεκριμένο σεμινάριο, τα είδα από μια νέα οπτική γωνία. Ελπιδοφόρα και ελκυστική θα έλεγα, αφού για πρώτη φορά ένιωσα την αισιοδοξία ότι με συνέπεια και σκληρή δουλειά, θα καταφέρω τα περισσότερα από αυτά, αν όχι όλα.

Ένα κύριο χαρακτηριστικό της καλλισθενικής γυμναστικής είναι η προοδευτικότητα, αγγλιστί progressions. Τι σημαίνει αυτό; Ας πούμε ότι δεν μπορείς να κάνεις ούτε ένα push-up. Με καλλισθενική προπόνηση, αυτό μπορεί να γίνει εφικτό περνώντας από κάποια προοδευτικά στάδια που θα σε οδηγήσουν στο στόχο σου. Για παράδειγμα, πρώτα θα κάνεις push-ups όρθιος σε έναν τοίχο, μετά ακουμπώντας σε μια χαμηλότερη επιφάνεια, π.χ. ένα τραπέζι, κατόπιν θα προσπαθήσεις να κάνεις push-ups στα γόνατα και σιγά-σιγά, όσο δυναμώνεις, θα κατορθώσεις να κάνεις τα πλήρη push-ups με το σώμα σε σανίδα. Σκέψου τώρα να μπορείς να κάνεις και push-ups με στήριξη στα δάχτυλα ή στο ένα μόνο χέρι. Αν μάλιστα το θες πραγματικά, μια μέρα θα κάνεις και push-ups πετώντας! Αστειεύομαι, φυσικά! Ή μάλλον όχι. Για δες εδώ. Με άλλα λόγια, οι δυνατότητες είναι απεριόριστες.

Εκτός από τα push-ups, στο 4ωρο σεμινάριο της καλλισθενικής γυμναστικής δουλέψαμε τις έλξεις, διάφορες ασκήσεις κοιλιακών, τα squats και τα pistols, ασκήσεις ενεργητικής ευλυγισίας, το L-sit, άρσεις ποδιών στο μονόζυγο, το dragon flag, το πολύ διασκεδαστικό skin the cat σε κρίκους γυμναστικής, την τριγωνική στήριξη στο κεφάλι, το κατακόρυφο και τη γέφυρα. Μιλήσαμε επίσης για τη σημασία της διατροφής αλλά και της σωστής προθέρμανσης και αποθεραπείας πριν και μετά την προπόνηση.

Το κυριότερο πλεονέκτημα της καλλισθενικής είναι ότι δεν απαιτεί όργανα γυμναστικής, αλλά μόνο το σωματικό βάρος. Επομένως, μπορεί να εκτελεστεί οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή. Φυσικά, μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί και με όργανα, όπως το μονόζυγο, τα parallettes, οι κρίκοι γυμναστικής, η ρόδα κοιλιακών και το πολύζυγο. Κατά τη γνώμη μου είναι ιδανική μέθοδος ενδυνάμωσης για εναέρια αθλήματα, όπως ο χορός στο στύλο και τα πανιά, τα οποία επίσης εκτελούνται με το σωματικό βάρος. Και ως τέτοια σκοπεύω να την ενσωματώσω στην τακτική μου προπόνηση.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για την καλλισθενική γυμναστική, δες εδώ και εδώ.

 

Πηγή φωτογραφίας: Imgur

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s