Worldwide Splitters Network Challenge: Ημέρες 15-21

4

Μου φαίνεται απίστευτο ότι η δοκιμασία ευλυγισίας φτάνει σιγά-σιγά στο τέλος της. Σε λίγες μέρες κλείνει τυπικά το φετινό καλοκαίρι και ξεκινά μια νέα φθινοπωρινή σεζόν. Κι ενώ οι περισσότεροι επιστρέφουν από τις διακοπές τους, οι δικές μου τώρα ξεκινούν!

Την εβδομάδα που πέρασε έκανα κάποιες αλλαγές στη μέθοδο και τα εργαλεία που χρησιμοποιώ. Αυτή τη φορά δεν θα αναλύσω κάθε ημέρα ξεχωριστά, αλλά θα μιλήσω για τις τροποποιήσεις που έκανα στην προπόνησή μου και πώς αυτές βλέπω να με βοηθούν στην απόδοσή μου. Αν και παλιότερα πίστευα ότι πρέπει να μένουμε σταθεροί για καιρό σε ένα πρόγραμμα εξάσκησης, πιστεύω πλέον ότι πού και πού πρέπει να αλλάζει κανείς τις μεθόδους του, όταν δει ότι το σώμα – αλλά και το πνεύμα – ζητά νέες προκλήσεις για να φτάσει στο στόχο του. Για να δούμε, λοιπόν:

Ευθυγράμμιση. Συζητώντας με άλλα μέλη του WSN, συνειδητοποίησα ότι το σπαγγάτ μου δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένο. Κάτι που ήξερα από πριν, αλλά δεν είχα ιδέα πώς να διορθώσω. Το σωστό σπαγγάτ θέλει τους γοφούς απόλυτα ευθυγραμμισμένους μεταξύ τους, το γόνατο του μπροστινού ποδιού να είναι στραμμένο προς τα επάνω και το γόνατο του πίσω ποδιού να ακουμπάει ολόκληρο στο πάτωμα. Διαφορετικά, “κλέβεις”!  Κι αν παρατηρήσεις το σπαγγάτ πολλών που διατείνονται ότι το έχουν καταφέρει, είναι με το πίσω γόνατο γυρισμένο προς τα έξω.

Κοίτα, για παράδειγμα, αυτή τη φωτογραφία:

2

Εδώ με νύχια και με δόντια στηρίζομαι από το στύλο και τον τοίχο για να κατεβώ πιο χαμηλά. Όμως, το δεξιό ισχίο είναι γυρισμένο προς τα έξω και πίσω και το γόνατο του πίσω, δεξιού ποδιού δεν ακουμπάει στο πάτωμα. Αυτό οφείλεται σε αδυναμία δύο μυών, του τετρακέφαλου και του λαγονοψοΐτη. Δύο τρόποι υπάρχουν για να λυθεί αυτό:

α. Να πνίξω για την ώρα τον καημό που έχω να πετύχω επιτέλους το έρημο το σπαγγάτ και να το πάρω αλλιώς και πιο αργά. Πείθω λοιπόν τον εαυτό μου ότι είναι για καλό και προχωρώ. Κρατώντας τουβλάκια στα χέρια για να κρατιέται όρθιος ο κορμός, ανεβάζω τους γοφούς μέχρι το σημείο που το πίσω γόνατο ακουμπάει ολόκληρο στο πάτωμα. Βάζω ένα τουβλάκι κάτω από τον μπροστινό μηρό, στην αρχή κατακόρυφο, κατόπιν οριζόντιο και πιο χαμηλά και παίζω σε διαφορετικά ύψη προσπαθώντας να διατηρώ την ευθυγράμμιση και να νιώθω ότι ο μυς που ενώνει το πίσω πόδι μου στη λεκάνη (βλ. λαγονοψοΐτης μυς) διατείνεται και με τραβάει ικανοποιητικά. Να μερικές φωτογραφίες:

Σε αυτές τις φωτογραφίες τα γόνατα έχουν τη σωστή ευθυγράμμιση, με εξαίρεση ίσως την τελευταία, κάτω δεξιά φωτογραφία, όπου το γόνατο του πίσω ποδιού είναι πολύ ελαφρά γυρισμένο προς τα έξω. Λεπτομέρειες, θα μου πεις. Κι όμως, νιώθω πως η διάταση του πίσω ποδιού είναι πολύ πιο αποτελεσματική με τη σωστή ευθυγράμμιση και γίνεται επιτέλους δουλειά.

β. Να δυναμώσουν οι τετρακέφαλοι και οι γλουτιαίοι. Πρόσθεσα 20 squats x 3 επαναλήψεις και άρσεις λεκάνης από ύπτια θέση και με έκταση κάθε ποδιού ξεχωριστά. Θα επανέλθω σε αυτές τις ασκήσεις με την πρώτη ευκαιρία.

Ιμάντας deuserband. Αυτός ο ιμάντας αντίστασης είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για να δουλέψει απαγωγούς-προσαγωγούς και middle splits.  Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

  • Προσαγωγή-απαγωγή ποδιών με τον ιμάντα και τα πέλματα έτσι, ώστε τα δάχτυλα των ποδιών να είναι γυρισμένα προς τα έξω. Άνοιγμα-κλείσιμο 10 φορές x 3 επαναλήψεις.
  • Έκταση των ποδιών ακουμπώντας στον τοίχο με βαράκια στους αστραγάλους. Εκεί μένω χαλαρώνοντας (όπως το πάρει κανείς!) για 3-5 λεπτά περίπου. Μπορείς μάλιστα να βάζεις σημαδάκια στον τοίχο για να βλέπεις πόσο χαμηλώνουν τα πόδια κάθε φορά. Όπως όταν ήμαστε μικροί και μετρούσαμε το ύψος μας!
  • Επανάληψη της πρώτης άσκησης με ιμάντα και βαράκια. Προσαγωγή-απαγωγή ποδιών με τον ιμάντα και τα πέλματα έτσι, ώστε τα δάχτυλα των ποδιών να είναι γυρισμένα προς τα έξω. Άνοιγμα-κλείσιμο 10 φορές x 2 επαναλήψεις.

Όταν τα πόδια έχουν λιώσει κυριολεκτικά μετά από όλο αυτό, ανοίγω σε straddle και middle splits.

This slideshow requires JavaScript.

Pancake split. Η αγαπημένη μου διάταση. Τη βδομάδα που πέρασε, παρατήρησα πρόοδο. Το στήθος κατέβηκε ακόμη πιο χαμηλά και ακούμπησε το τουβλάκι της γιόγκα. Η πάνω φωτογραφία τραβήχτηκε την Εβδομάδα 2, η κάτω φωτογραφία, όπου ακουμπάω στο τουβλάκι, τραβήχτηκε την Εβδομάδα 3, που μόλις πέρασε. Ο επόμενος στόχος είναι να ακουμπήσει η κοιλιά στο τουβλάκι και να ανοίξει ακόμα περισσότερο η έκταση των ποδιών.

Η τρίτη εβδομάδα της δοκιμασίας ολοκληρώθηκε. Νιώθω πως η προπόνησή μου γίνεται πιο ποιοτική, με μεγαλύτερη ευελιξία. Το σώμα ανταποκρίνεται όλο και καλύτερα στην ενδυνάμωση και τις διατάσεις. Η προσπάθεια συνεχίζεται.

Advertisements

One thought on “Worldwide Splitters Network Challenge: Ημέρες 15-21

  1. Το έχουμε κάνει επιστήμη το θέμα μας βλέπω! Πραγματικά εντυπωσιακό! Συγχαρητήρια!! Keep calm and keep stretching!!!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s