Τραυματισμός τραπεζοειδούς

Ο τίτλος τα λέει όλα. Τραυματίστηκα. Η διάγνωση του φυσιοθεραπευτή ήταν τραυματισμός στον τραπεζοειδή μυ. Ο τραπεζοειδής είναι ένας μεγάλος επίπεδος μυς που ξεκινάει από τον αυχένα, απλώνεται στην ωμοπλάτη και την κλείδα και καταλήγει τριγωνικά μέχρι το μέσον της πλάτης περίπου. Στο σχήμα (από το Gray’s Anatomy Book) φαίνεται με κόκκινο χρώμα ο τραπεζοειδής μυς που ταλαιπωρείται και με ταλαιπωρεί εδώ και 4 μέρες. Προσωπικά ούτε που ήξερα ότι υπάρχει αυτός ο μυς, μέχρι που με πόνεσε και αναγκάστηκα να το ψάξω.

304px-Trapezius_Gray409

Ο πόνος και το μούδιασμα τις δύο πρώτες ημέρες δεν περιγράφονται. Ειδικά, όταν ξυπνούσα το πρωί. Σήμερα είναι η πέμπτη μέρα και νιώθω πολύ καλύτερα.

Αυτά είναι τα άσχημα του pole dancing. Οι τραυματισμοί, κυρίως σε μυς της πλάτης, τους οποίους ελάχιστα χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ζωή, είναι αναπόφευκτοι. Ακόμα κι αν δεν παραλείπεις ποτέ το ζέσταμα. Κάθε φορά που δοκιμάζω καινούριες κινήσεις, υπάρχει πάντα περίπτωση τραυματισμού από λάθος τεχνική ή αν το σώμα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί το καινούριο ή επειδή από ενθουσιασμό μπορεί να πιέσω τον εαυτό μου λίγο παραπάνω.

Τις περισσότερες φορές οι μυϊκοί τραυματισμοί είναι ήπιοι και περνούν γρήγορα. Αν όμως ο πόνος επιμένει, τότε ο φυσιοθεραπευτής είναι ο καλός άγγελος που θα κάνει τη διάγνωση, θα βοηθήσει να ξεπεράσω τον πόνο και να ενδυναμώσω τον πονεμένο μυ για να γίνει πιο ανθεκτικός. Γι’ αυτό και κάθε αθλητής ή χορευτής που γυμνάζεται και καταπονεί το σώμα του συχνά, οφείλει να έχει φυσιοθεραπευτή. Είναι αναγκαίος.

Μέχρι την επίσκεψη του ειδικού, συνήθως προσπαθώ να αντιμετωπίσω μόνη μου το πρόβλημα. Έχω συγκεντρώσει, λοιπόν, ορισμένα υλικά για πρώτες βοήθειες. Να τι θα μπορούσε να βοηθήσει σε περιπτώσεις μυϊκών τραυματισμών:

– Θερμαντική κρέμα, π.χ. Counterpain, Solace

– Aναλγητικές, αντιφλεγμονώδεις αλοιφές/τζελ, π.χ. Voltaren, Pennsaid

– Παγοκύστη ή κρύα επιθέματα. Τοποθετούνται στην περιοχή που πονάει για 10 λεπτά, αρκετές φορές μέσα στη μέρα.

– Μυοχαλαρωτικά και παυσίπονα, π.χ. Depon, Norgesic

– Διατάσεις, που προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο και το πιάσιμο

Το μόνο θετικό ενός μυϊκού τραυματισμού είναι ότι βοηθάει να διαπιστώσουμε ποιος μυς είναι αδύναμος και χρειάζεται περισσότερη προσοχή. Όταν, λοιπόν, ο πόνος αρχίσει να υποχωρεί, καλό είναι να γίνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης. Τις ασκήσεις συνιστά ο φυσιοθεραπευτής και ιδανικά γίνονται υπό την επίβλεψή του. Καλό είναι επομένως να έχουμε κι έναν ελαστικό ιμάντα άσκησης για ενδυνάμωση. Αυτοί οι ιμάντες κυκλοφορούν σε διάφορα χρώματα ανάλογα με τη σκληρότητα και την αντίστασή τους.

20150608_135911

παγοκύστη, αντιφλεγμονώδης αλοιφή, ιμάντας για ασκήσεις

Ανυπομονώ να γίνω εντελώς καλά και να συνεχίσω τις προπονήσεις μου.

Μέχρι τότε…υπομονή και ξεκούραση!

Advertisements

3 thoughts on “Τραυματισμός τραπεζοειδούς

  1. Εύχομαι γρήγορη ανάρρωση και γρήγορη επιστροφή στις προπονήσεις.Τίποτα δεν πρέπει να μας σταματά,απλά καθυστερούν τα σχέδιά μας με τους τραυματισμούς!!Καλή δύναμη.

    Liked by 1 person

  2. Pingback: Όταν ανακάλυψα τη θερμοκύστη | WOMAN40FIT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s