Μείνε σε φόρμα και χωρίς να πας γυμναστήριο!

watching the sea

Το καλοκαίρι έρχεται, τα κοντομάνικα και τα μαγιό βγαίνουν σιγά-σιγά από την ντουλάπα κι εσύ αναρωτιέσαι μήπως θά’ πρεπε να επισκεφτείς το γυμναστήριο της περιοχής σου ή να ξαναθυμηθείς εκείνο το ετήσιο πακέτο γυμναστικής, που ούτε θυμάσαι πότε αγόρασες. Μήπως θα έπρεπε, βρε αδελφέ, να ξεκουνηθείς λίγο, να κάνεις λίγο διάδρομο, λίγο aerobic – ίσως και λίγο δίαιτα – ύστερα από έναν χειμώνα που σου πρόσθεσε 2, 3 ή περισσότερα κιλά και αρκετή χαλάρωση. Όμως υποψιάζεσαι ποια θα είναι η κατάληξη…

Στην αρχή θα πηγαίνεις γυμναστήριο γεμάτη ενθουσιασμό και μετά θα αραιώνεις σιγά-σιγά, μέχρι που θα το βαρεθείς για άλλη μια φορά. Σε καταλαβαίνω, γιατί κι εγώ κάπως έτσι σκέφτομαι. Αν λοιπόν είσαι από εκείνους που βαριούνται το γυμναστήριο, υπάρχουν κι άλλες μορφές άσκησης, πιο εναλλακτικές, πιο βολικές ή διασκεδαστικές. Σου περιγράφω παρακάτω μερικές από αυτές:

βάδισμαΠερπάτημα. Φόρεσε αθλητικά παπούτσια και άνετα ρούχα, πάρε το νεράκι σου, βάλε και τα ακουστικά στα αφτιά για να ακούς τη μουσική σου και ξεκίνα. Στους δρόμους της πόλης, σε πάρκο, παραλία ή βουνό. Στην αρχή 30 λεπτά, σταδιακά όλο και περισσότερο. 3-4 φορές την εβδομάδα. Με έντονο περπάτημα και μεγάλα βήματα θα κάψεις λίπος, θα ενισχύσεις το μεταβολισμό σου και θα αυξήσεις την αντοχή σου. Αν θες και πρόγραμμα απώλειας βάρους με περπάτημα, σου έχω ένα εδώ.

gynaika podhlatoΠοδήλατο. Έκανες ποδήλατο όταν ήσουν παιδί; Μήπως να το ξαναθυμηθείς; Ένας σχετικά ανέξοδος τρόπος για να γυμνάσεις ολόκληρο το σώμα, αφού ουσιαστικά το μοναδικό κόστος είναι η αγορά του [ίσως και η αγορά ενός κράνους!]. Πάρε, λοιπόν, το ποδήλατό σου και πήγαινε σε ένα κοντινό πάρκο ή/και στους δρόμους της πόλης σου. Ή αν τελικά σου αρέσει τόσο πολύ, μπορείς να συμμετέχεις σε ποδηλατοβόλτες, ποδηλατικούς αγώνες ή εκδρομές. Άσε που αν έχεις παιδί(ά), θα μοιράζεστε και ωραίες οικογενειακές στιγμές με τα ποδήλατά σας.

swimming istock

Κολύμπι. Από τις καλύτερες μορφές αερόβιας άσκησης. Τονώνει και γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, με ελάχιστες πιθανότητες τραυματισμού, καθώς βρίσκεσαι μέσα στο νερό. Διάλεξε την πισίνα που βρίσκεται πιο κοντά σου εδώ ή μόλις πιάσουν οι ζέστες βάλε το μαγιώ σου και κάνε τα μπάνια σου στη θάλασσα.

Προσωπικός γυμναστής. Αν δεν έχεις αρκετό διαθέσιμο χρόνο και σταθερό καθημερινό πρόγραμμα, το personal training είναι για σένα. Κάνε γυμναστική στο χώρο σου με γυμναστή ή γυμνάστρια, προσαρμοσμένη στις ανάγκες σου, σε ώρες που σε βολεύουν και με απόλυτη καθοδήγηση ως προς τους στόχους που θέλεις να πετύχεις. Υπάρχουν πλέον επιλογές για όλες τις τσέπες. Μια ιδέα μπορείς να πάρεις εδώ.

Γιόγκα. Κάποιοι νομίζουν ότι πρέπει να είσαι ήδη ευλύγιστος για να ξεκινήσεις γιόγκα ή ότι στη διάρκεια της άσκησης θα κάνεις προσευχές σε άγνωστες ασιατικές θεότητες. Τίποτε από αυτά δεν ισχύει. Η γιόγκα είναι κατάλληλη για κάθε ηλικία και κάθε σωματότυπο. Υπάρχουν διάφορες μορφές γιόγκα. Αν δεν έχεις κάνει ποτέ ξανά γιόγκα, καλύτερα να δοκιμάσεις την πιο ήπια και χαλαρωτική hatha γιόγκα. Ξεκινάς αργά και σταθερά φτάνοντας μέχρι το σημείο που το σώμα σου μπορεί. Θα δυναμώσεις χωρίς να το καταλάβεις, θα βελτιώσεις την αναπνοή σου, θα ανακουφιστείς από πόνους στη μέση, πονοκεφάλους και κράμπες, θα αυξήσεις το εύρος των κινήσεων και την ευλυγισία σου. Με ένα μαγικό τρόπο, θα νιώσεις ηρεμία.

kino

δε χρειάζεται να μπορείς να δεθείς κόμπος για να ξεκινήσεις γιόγκα

Εναέρια Γιόγκα. Αν θέλεις να διασκεδάσεις ακόμη περισσότερο, δοκίμασε την εναέρια γιόγκα. Συνδυάζει τις στάσεις της παραδοσιακής γιόγκα, ενώ είσαι κρεμασμένη από ένα μαλακό ύφασμα που κρέμεται από το ταβάνι. Με την εναέρια γιόγκα θα νιώσεις τη μέση, το θώρακα, τους κοιλιακούς και τις αρθρώσεις σου να δυναμώνουν με έναν ιδιαίτερα συναρπαστικό τρόπο. aerial hammocks Χορός. Στις περισσότερες σχολές χορού θα βρεις πλέον μαθήματα χορού για ενήλικες. Σύγχρονος χορός, χιπ χοπ, τζαζ, λάτιν, τάνγκο, ζούμπα, παραδοσιακοί χοροί. Ή μήπως να ξαναθυμηθείς το μπαλέτο που διέκοψες κάποια στιγμή στην παιδική σου ηλικία; Με το χορό θα εκτονωθείς, θα ξεχάσεις τα προβλήματα της καθημερινότητας, θα εκφραστείς.

Pole dance. Ε, μιας και ασχολούμαι με αυτό, ας το ξεχωρίσω. Το pole dance, δηλαδή ο χορός σε στύλο, έχει γίνει γνωστός στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια περίπου. Ακροβατικά τρικ ή/και χορός γύρω και πάνω σε έναν μεταλλικό στύλο, μια πολύ απαιτητική μορφή άσκησης, που συνδυάζει δύναμη, ευλυγισία και χορευτική κίνηση. Εάν δεν έχεις προηγούμενη επαφή με γυμναστική ή χορό, θα σου φανεί αρχικά βουνό, όμως με εξάσκηση και συνέπεια θα δεις το σώμα σου να αλλάζει και την αντοχή σου να ενισχύεται. Κατάλληλο για όλες τις ηλικίες, για γυναίκες και άντρες. Αν θες να κάνεις μαθήματα pole dance, ρίξε μια ματιά σε αυτήν τη λίστα.

SPC 2012 - Greta Pontarelli -8675d

Greta Pontarelli: 62 ετών και πρωταθλήτρια pole dancing στην κατηγορία της

 Ό,τι κι αν διαλέξεις, να θυμάσαι ότι γυμναστική δεν σημαίνει μόνο κόπος και πιασμένοι μύες. Σημαίνει πάνω από όλα έκφραση και κίνηση του σώματος με μια μορφή άσκησης που εσύ αγαπάς και προτιμάς. Σημαίνει να βλέπεις το σώμα σου να βελτιώνεται, τη διάθεσή σου να ανεβαίνει, τα επίπεδα αυτοπεποίθησης και ευεξίας να ενισχύονται. Σημαίνει βαλβίδα ασφαλείας και εκτόνωση για την ψυχή. Σημαίνει τέλος να βγεις από το σπίτι, να γυμναστείς παρέα με άλλα άτομα, να κάνεις νέες γνωριμίες, αν το θες. Οι επιλογές είναι πολλές και διαφορετικές, αρκεί να σηκωθείς από τον καναπέ και να αξιοποιήσεις κατάλληλα αυτή που σου ταιριάζει περισσότερο.

Photo credits:

http://www.istockphoto.com/

http://www.kinoyoga.com/

http://www.flyinghammock.com/

Greta Pontarelli Facebook page

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s